27. november 2009

teine leivategu




Eile õhtul panin teist korda juuretise toimetama. Juuretist tuleb hoida nagu titte. Et ei külmetaks ega kuumeneks üle. Täna töölt tulles segasin kokku taigna, millesse lisasin seesami-, lina- ja päevalilleseemneid ning ohtralt peenekshakitud küüslauku. Paitasin taigna vastsaadud Mõisakeraamika savist leivaormidesse ja panin 4-ks tunniks sooja praeahju kerkima. Kui leivanabad olid punnis, kuumutasin ahju 250 kuumani ja leivad ahju! Algul 20 minutit 250 kuumaga, siis 20 minutit 200 kuumaga ja lõpuks 30 minutit fooleumi all 180 kuumaga. Ahju põhjas oli kogu see aeg kausike veega ja vahepeal niisutasin leibasid pealt kah veega, et koorik oleks õrn ja krõbe. Leibade ahjust tulles peitsisin neid ohtra taluvõiga ja panin räti alla hingama.
Ega kaua hingata ei lastud, soe leib või ja külma maapiimaga läks ludinal...
Oh, ma teeks juba homme uue leiva...:)


2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

...Oh, ma teeks juba homme uue leiva...:)....
ja ma tuleks mekiks ka natuke ...
Aga päris ilma naljata- ma olen jätkuvalt vaimustuses Su tegemistest ja ka Su blogist: see on nagu rahulik ja koduselt armas sadam kesk tormlevat argielu.
Ilusat jõuluootust !
Sant.

Pitsivaht ütles ...

Jääme Tommiga oma leiba ootama :P Näevad väga nunnud ja maitsvad välja.

ja veel

Related Posts with Thumbnails